Historia

Epraktiken startades i december 2014 av Henrietta Hurtig och Kenneth Zetterberg, två konsulter på Adaptit. Nätverket skapades för att vi såg att det saknades ett produktoberoende forum för erfarenhetsbyte runt digitalisering och eförvaltning. Under det första verksamhetsåret, 2015, anordnades 4 större träffar och vid utgången av 2015 var antalet medlemmar över 100 personer med nyckelpositioner runt digitalisering. Nätverket bytte namn från eFörvaltning i praktiken till epraktiken i samband med lanseringen av denna webbplats.

Vi på Adaptit driver nätverket för att:

  • Vi vill bidra till den digitala samhällsutvecklingen.
  • Vi tror på samverkan och vill främja dialog mellan aktörer.
  • Vi gillar framsteg och vill dela med oss av våra erfarenheter.

Vilka kan vara med?

Alla som arbetar med frågor runt digitalisering och inte representerar ett produktföretag är välkomna att vara medlemmar. För att kunna ha en så öppen och givande diskussion som möjligt är du med som representant för dig själv och inte din arbetsgivare och inga produktföretag eller säljare kommer att vara med.

Jag vill gå med

Kul! Du registrerar dig som medlem i epraktiken via knappen ”Bli medlem/Logga in” högst upp i högra hörnet. För att göra det måste du ha ett Linkedin konto. Medlemskapet är kopplat till din LinkedIn-profil. Det innebär att du, efter beviljat medlemskap, automatiskt blir inloggad via ditt LinkedIn-konto när du framöver besöker epraktiken.se och klickar på ”logga in”. I samband med ansökan om medlemskap hämtas din profilbild, din titel och arbetsgivare från LinkedIn. Det är sedan dessa uppgifter som visas om dig i epraktiken.se. Du behöver alltså inte något separat konto eller några andra inloggningsuppgifter på nätverkets webbplats.

Plats för träffar

Våra träffar sker alltid hos någon av föredragshållarna eller i en lokal i deras regi.

Jag har en fråga eller har tips på föredragshållare

Hör av dig till oss på epraktiken@adaptit.se.